PDP klasa 1-3

Tematyka zajęć z przedmiotów edukacyjnych dla uczniów z klasy 1-3 PDP 08.02.2021 – 12.02.2021

Ośrodek pracy:  Ja w bezpiecznym świecie – tydzień dobrych uczuć

Funkcjonowanie osobiste i społeczne:

• Rozmowa z uczniami na temat sytuacji, w których uczniowie czują się źle, nie radzą sobie z emocjami, nie wiedzą jak mają się zachować. Przykłady dobrych i złych emocji – na podstawie oglądanego filmu edukacyjnego pt. „Witajcie emocje”

• Uczenie się mówienia NIE. Wyjaśnienie pojęcia ,,asertywność”, ,,cyberprzemoc”, ,,stres” itp. Rozumienie sytuacji utrzymania bliskości lub dystansu w relacjach z innymi. Nazywanie i zapisanie tych sytuacji, wskazywanie na ilustracjach (w/w film)

• Układanie odpowiedzi na pytanie: Jak okazać, że kogoś lubię? Rozmowa na temat zbliżających się walentynek. Czytanie/Słuchanie tekstu pt. „Święty Walenty”:

Walentynki – święto zakochanych obchodzone 14 lutego. Nie jest to tradycyjne polskie święto. Zostało ono zapożyczone z kultury anglosaskiej. Początki tego święta sięgają średniowiecza. Nazwa walentynki pochodzi od imienia św. Walentego, patrona zakochanych. Św. Walenty był biskupem rzymskim, który miał moc uzdrawiania chorych. Tak przynajmniej mówi legenda. W dniu jego imienin ludzie wysyłają do ukochanych „walentynkę” – wiersz albo wyznanie miłosne. Czasem obdarzają się upominkami. Walentynkowe wyznanie można ukradkiem włożyć do kieszeni, wsunąć do skrzynki lub wysłać pocztą. Otrzymują je najczęściej osoby, które darzymy ciepłym uczuciem, czyli koleżanki, koledzy, czasami nauczyciele czy sąsiedzi.

• Tydzień dobrych uczuć – poczta walentynkowa, warsztaty interdyscyplinarne pt. „inteGracja” (przesyłanie kartek walentynkowych w różnej formie: wiadomości głosowych, zdjęć, życzeń wideo itp.)

Zajęcia rozwijające komunikowanie się:

• Wyszukiwanie w Internecie wierszyków, rymowanek, życzeń związanych z walentynkami, wykorzystanie ich w poczcie walentynkowej

• Utrwalenie słownictwa, gestów z systemu Makaton – emocje

Zajęcia kształtujące kreatywność:

• Karaoke – Eney „Kamień z napisem Love” – nauka piosenki, zabawy taneczne do muzyki

• Propozycje muzyki na walentynki – słuchanie muzyki, zabawy taneczne. Zadanie: przygotuj własną listę walentynkowych lub ulubionych utworów i przyślij do nauczyciela.

• 29 niezwykłych pomysłów na piękne walentynki. Przygotowanie kartek walentynkowych dowolną techniką (poczta walentynkowa)

Przysposobienie do pracy:

• Deser dla przyjaciela – jabłkowe różyczki z ciasta francuskiego

• Kruche ciasteczka budyniowe według przepisu pani Alinki

• Zdrowy deser bez dodatku cukru. Przepis krok po kroku na prosty i smaczny deser.

• Pomysł na romantyczny obiad – kurczak faszerowany i zapiekany z ziemniaczkami według przepisu pani Uli

• Tłusty czwartek – szybki przepis na lany chrust/lane faworki

• Pomysł na walentynkową dekorację

• Dekoracja stołu na walentynki

https://www.mieszkaniezpomyslem.pl/wystroj-stolu-na-walentynki-15-pomyslow/

• Najlepszy sposób na odkamienianie czajnika

• Bieżące prace porządkowe: ścieranie kurzu, odkurzanie i mycie podłogi, ścielenie łóżka, przebieranie pościeli, mycie i wycieranie naczyń kuchennych, sprzątanie łazienki itp.

Wychowanie fizyczne:

1.Temat : Trening ogólnorozwojowy całego ciała. Włącz filmik i naśladuj osobę prowadzącą. Wykonaj ćwiczenia.

2.Temat : Ćwiczenia dla początkujących – pajacyki. Włącz filmik i naśladuj osobę prowadzącą.

3.Temat: Ćwiczenia rozluźniające kark, szyję i obręcz barkową. Włącz filmik i wykonaj ćwiczenia.

Pamiętajcie wykonujcie ćwiczenia na miarę swoich możliwości. Wykonajcie kilka ćwiczeń, ale dokładnie i według instrukcji.

Religia:

Proszę Rodziców/Opiekunów o odczytanie polecenia:
Drodzy Uczniowie, dzisiaj pomódlcie się za wszystkich chorych. Zróbcie znak krzyża i kto potrafi, niech odmówi „Ojcze nasz”.

• TEMAT: JEZUS U MARII I MARTY. (kto potrafi, przepisuje)

Posłuchajcie fragmentu Ewangelii o tym jak Jezus odwiedził Martę i Marię w ich domu:

Odpowiedzcie na pytania:

  • Co robiła Marta?
  • Co robiła Maria?
    Zarówno Marta jak i Maria robiły coś ważnego. Marta pracowała, chciała usłużyć Jezusowi, a Maria słuchała słów Jezusa, czyli się modliła.
    Obie te czynności są bardzo ważne i w naszym życiu – trzeba PRACOWAĆ
    i MODLIĆ SIĘ. Ale żeby mieć na to siłę to trzeba też ODPOCZYWAĆ.

• TEMAT: ŚWIATOWY DZIEŃ CHOREGO. (kto potrafi, przepisuje)

11 lutego (w czwartek) obchodzimy Światowy Dzień Chorego. Tego dnia pamiętamy o chorych i niepełnosprawnych osobach. Zobaczcie jak ten dzień obchodzony jest w szpitalu dziecięcym:

Ludziom chorym i mniej sprawnym starajmy się pomagać i pomódlmy się za nich.

ZADANIE DLA CHĘTNYCH: możecie zrobić laurkę dla chorego, na której możecie namalować kwiatki, serduszka, uśmiechy lub coś przykleić. Jeśli potraficie możecie też napisać życzenia.

Z Panem Bogiem

Related posts

Leave a Comment

Skip to content